Fredags tankar

Fredag och helgen är äntligen här..
Blir en helg hos mina föräldrar och byggnationer där. Får se om det blir att plocka lite lingon.

Har varit en riktigt höst dag idag. Tror himmelen hade öppnats sej totalt idag så det blev regnkläder och stövlar till jobbet. Lite besvärligt bara att det är så varmt och man måste ha så mycket kläder. Känns som man flyter bort. Men jag är inte den som klagar det får gärna hålla i sej ett tag denna fin höst. Sen kan det få snabbt och lustigt vända till en riktigt fin och vit vinter.  Inte riktigt än dock men sådär lagomt i november / december.

Roliga nyheter kommer det då mellan varven. Min kära kompis och hennes karls hus har kommit så nu är det inte länge kvar tills det står upprätt. Det ska bli så skönt för dem att slippa bo som packade sillar och med en till på G.
Nä vi måste ut och kolla läget till veckan. Kul att se hur de sätter ihop ett block hus också. Renovering det vet jag ju hur det är *ler* och mer lär jag ju få se.
Det närmar sej sakta men säkert tills vi ska börja renovera. Än är det ju ett tag kvar men det är en heldel som är bra att ha klart i förväg så det bara är att köra igång.

Min moster ska till mitt kära Island snart och jag är sååå avundsjuk. Jag vill, jag vill, jag vill åka jag me. Hälsa på alla mina kompisar och bara ha det bra. Det är som ett andra hem det där.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0