Vitt med lite färg

Det är mycket vitt i inredningas väg om man kollar runt på olika bloggar.
Det är verklligen jätte fint med vitt. Enkelt avskaltat snyggt.
Vita golv, väggar, tak och möbler. Fast ibland tänker jag att det är snyggt med lite färg som livar upp.
En klick blått, en klick grönt, en klick rosa, en klick gult, en klick rött.
Visst blir man väll glad.

Om man ser på barn när dom väljer leksaker och ting. Vad är det oftast. Det som har mest färg. Jo visst finns det säkert nån vetenskapligt studie på hur det funkar. Men jag tror att det är att man blir glad av färg. Av samma sak tror jag att man klär barn i färg. Man blir glad och det är fint.
Så vaför då när vi blir äldre klär vi oss i svart?? och andra mörka färger. Visst dom blir inte skitiga så fort men lite tråkigt är det ju allt. Varför inte ha det som sprudlar av färger. När man lockas in i en butik är det oftast av färger men vi väljer i slutändan inte dem. Nu säger jag inte att det alltid är så här men ofta.

Samma sak i ens hem. Det ska vara stilrent enklet lätt att titta på. Så där så att man går omärkt förbi nästan.
Om man nu inte vill måla väggen i knall rosa eller gult som jag kan förstå. Köp en tavla och sätt upp som ni sedan kan plocka ner och byta ut när ni är less på den. Enkelt att ändra helt enkelt och lätt att ta med om ni flyttar.
Ja ni kan ju göra det samma med gardinerna.

Jag är då inte bättre själv när det gäller sådant här. Fast jag försöker ivarjefall ibland.
Jag vill även ha mitt kök i vitt sådär enkelt fint lätt att martcha. Jag lyxar däremot på med färg glada tavlor att sätta upp.

Jag tycker att det är så läcker när jag ser hem med hur mycket färg som helst. Det är så fint.
Knallrött kakel på toan. Gröna väggar i rummet. Solgult i hallen. En hylla i blått.
Nä jag tycker att dessa människor som vågar ta den färg som gillar att sätta den på en vägg ett golv eller en toastol.
Ja jag tycker att det är kul och helt rätt. Det är så många som säger ja men vill du verkligen ha den färgen på kylskåpet eller liknande. Du kommer ju att bli less, Jag vet. Jo visst kan det vara så om tio år så spyr jag åt färgen på mitt kylskåp. Fast vad jag har blivit glad att titta på den de första tio åren. 
Männsikan vill ju förändra och byta ut. Nya trender kommer som "ska" följas. Ut med det gammla och in med det "nya".
Så varför inte ta det som känns rätt nu. Jag vill kanske ändå renover om tio år igen. 

Varför måste man tänka så långt in i framtiden. Vem är det som vet vad jag gör då. Jag kanske har ett hus i Australien som jag bor i då. Det jag menar är att vi vet inte idag hur morgon dagen är. Så varför inte göra det som känns rätt nu. Om än jag funderar om tio år, vad tänkte jag då!

Så jag tycker om vissa vill ha harmoniskt vitt och andra vill ha glatt rött. Så får man det. Det jag tycker är att den som bor på stället ska trivas inte någon annan. De som inte gillar det får väll tänka, Vilken fasla tur att jag inte bor här men det är kul att de trivs.

Så vad tror ni en knallrött badrum och ett ilrosa kylskåp *ler*  

Ett rött badrum tror jag nog att det blir ivarjefall. Så min färg glada tavla från Brasilien.

    

Inspirations bilderna har jag låntat från två jätte trevliga bloggar. Dom har båda två en massa fina inspriations bilder hos sig. Det är ivarjefall Purple Area  och  Room & Serve. Titta in hos dem och låt er insireras. *ler*

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag håller verkligen med dig! visst blir man glad av färg! synd bara att man är så feg ofta själv fast man egentligen gillar det skarpt!

2009-03-26 @ 23:25:10
URL: http://crazyxandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0