Frihet

Vi sover just nu i mina svärföräldras hus medans de är på semester och det är nåt speciellt med hus.
Nu är detta inte mitt drömhus men ett hus med kamin och det är frihet det.
Samma sak hos mina föräldrar som bor ute i en lite by utan några grannar på nära håll.
Man kan gå ut när man vill och hur man vill. Spela så hög musik som man vill och bara va.
Det finns rum och plats för att bara va.

Fick jag mitt drömhus skulle det vara ett ställe inte så för långt från stan men mitt ute i ingenstans.
Det ska kännas så när man kommer dit att det är frihet. Berg och sjö nära, åkrar runt om kring och skog där efter.
Då skulle jag må :)
Nu finns det ju dock inte så mycket ställen. Skulle man hitta nåt så ruinerar man sig nog eller så är det verkligen långt från allt. Men drömma får man alltid *ler*

Island är frihet för mig. Vet inte vad det beror på men jag vill alltid tillbaka.
Det är inte så att jag skulle vilja flytta dit för gott, för jag trivs alldelens för bra här.
Lite nu och då är alldelens bra. En stuga där nångång hade inte varit fel... *ler*

Jag längtar faktiskt till den dag vi bor i vårt hus och vi fått göra klart den första renoveringen.
Tänk så underbart att få ha sitt eget som vi vill. Slippa att bo i en liten liten etta utan balkong
På vintern går det väll an. Sommaren däremot är inte så kul i en lägenhet.
Bara att kunna gå ut och sätta sig, lägga sig och sola i gräset, klippa gräsmattan. Nä det vore inte så tokigt det.

Men den dagen kommer den med. Vem vet då kanske jag vill bo i den där lilla lägenheten igen. Fast nu tror jag dock inta att det är så troligt. Har som alltid trivits på landet på nåt sätt. Storstad och stora samhällen är nog inte min grej i längden.

Är detta inte frihet när korna får komma ut till en högvuxen åker.


Kommentarer
Postat av: Erika

Känner precis som dig, hus är frihet, landet är frihet och Island är frihet!! Även fast jag inte heller vill bo där så längtar jag dit och blir som en ny människa när man kommer dit! Åh vad jag vill åka dit nu! Hoppas du får ditt drömhem snart! =) Kraam!!

2009-03-17 @ 18:18:02
URL: http://erikagrehn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0