Fotboll

Åker du till Brasilien nån gång i ditt liv. Tips! Se fotboll.
Spelar nog ingen roll hur ointresserad du är av fotboll i vanliga fall. Detta är en show utav dess like.
Ändå såg vi bara på division två. Det va derby mellan America och ABC och 32000 åskådare.
Jag säger bara WoW.. Skojar inte och överdriver inte ett dugg när jag säger att läktaren gungade bokstavligen 10-15cm om inte mer när klackarna hejade.
Poliserskort fick vi in på arenan. Upp kom vi då mitt emellan klackarna... Guuu vilket liv. Stod gjorde vi på Americas sida.
Trodde vi ganska lungt till inte så jätte mycket folk. Den gick det fem min och vi var inne i hela klacken. De välde som bara på med folk. Inlevelse var inget suportrarna saknade heller minsta lilla bra eller dåligt sprutade det öl åt alla håll och kanter. Men det får man ta vi va ju på fotboll. America vann också med 2-1.
 
America de röd vita och ABC de svart vita.



ABC´s hejar klack.



America´s hejar klack.



Poliserna va på plats de med i alla former. Ridande, de med slagpåkar långa som basebollträn, hundar, ja allt.



Fotbollen då hur var den. Ja som min sambo sa; om man jämnför med svenkfotboll. Mer Hockey än Fotboll.
Här var det inga snälla tag. De gjorde allt för att få bollen. Massor med glidtacklingar alltid med dobbarna först. Vilket inte är lagligt på den svenska fotbollsplanen. Tror heller jag aldrig sett så mycket bollar 30meter över marken. Mest hela tiden va de där. Så då pga detta var det 3 eller 4 spelar som åkte ut på detta vis. På bår... Inte så vanligt här hemma.


Så har vi ju alla raketer i olika dess former me... Är det inte läckert..
Inte så kul alla gånger får spelarna kanske. Röken la sej som en dimma över plan.
Dåligt sikt är det man kallar det *smile*



Kul va det allt. Går gärna på sån här fotboll igen....

Kommentarer
Postat av: Sandra

shit va mäktigt det måste ha varit!

2009-03-05 @ 21:11:10
URL: http://crazyxandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0