Golvslipning

Nu är det golvslipning för fulla muggar. Det dammar och dammar så det blir storstädning efteråt. Sen ja vi har rivit en bro också. Fullt upp har vi alltså här hemma hos Mamma och Pappa.
Ja vi har även varit och hälsat på mammas morbror och kollat på lite bräder. Så jag ska få lov att hämta fyra bräder och göra mig en bordskiva. Ja och underredet kommer från ett gammalt bakbord som jag skall få ta från min moster. Sen ska vi få kolla på gammal dörrar som min morbror ska göra sig av med. Så visst är det fantastiskt med släckt och vänner.

Tråkigt värre är att större delen av vår semester har bestått av regn, regn och åter regn. Men det är semester.

Ja jag har skrapat, kittat och börjat måla ett fönster med på garaget. Sen är det bara fem fönster kvar att göra. Lite jobbigt med dessa fönster är dock att det är 12 rutor på varje fönster. Fast tar man bara ett fönster i taget ska det nog gå.

Nu är det paus för kvällen och mamma har bakat en utomordentligt go blåbärs/rabarbers paj så vi har smarrat på här på kvälls kvisten.  Mums Mums


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0